Ja nu kanske jag är för tidigt ute...

Men har redan nu beslutat att familjen kommer att vara med på O-ringen Höga Kusten.

Anmälan till absolut minsta pris skall vara inne innan 1 nov så det är ju trots allt 23 dagar kvar.

Vad som kanske behöver beslutas gemensamt är vart tänker sig klubben beställa camping? Vi trivs väldigt bra när klubben står tillsammans och vill därför inte hamna på ett ställe och övriga klubben på ett annat.

Så frågan som kommer är: Behöver vi pratas om detta, så att det blir en konsensus om hur vi tänker?

Jaha nu är frågan ute i luften och vi får se vart vi hamnar.

Hoppas på ett bra beslut som passar alla

Han som kanske är lite tidigt ute i planeringen ;-)

Daniel Björnberg

Nej, jag tycker inte att du är ute för tidigt. Vi har gjort precis samma reflektioner här hemma och vill också boka boende där klubben står. För oss är det den kanske största bidragande orsaken till varför vi åker.

Och ja, jag tycker att vi bör ha samsyn om vilken camping vi bör boka in oss på.

Samma sak gäller väl för el eller utan el, är det inte så att vid bokning av med el så får man inte stå med klubben? Det var länge sedan jag var med på en "riktig" 5-dagars camping, har inte riktigt koll på hur det varit de senaste åren.

Så frågan är hur vi ska föra den här diskussionen, här via forumet eller någon träff i Orientalen?

Mvh Johan m familj

Tänker ni er att klubben ordnar ett alternativt ställer att campa på istället för det som arrangören erbjuder?

Jag ser inte att vi ska ha ett annat alternativ men eftersom det finns två olika platser i år så måste man beslutat om vart vi ställer oss... Om klubben skulle besluta om ett eget alternativ så skulle vi självklart vara med på det! Den viktiga biten för oss är gemenskapen... Daniel

Jag tror inte att våra ungdomar är intresserade av eget alternativ. De vill kunna umgås med kompisar från andra klubbar.

Om vi väljer det centrala alternativet får tältande och husvagnar/husbilar förmodligen inte stå tillsammans.

/Malena

Ja, jag tolkade det som om att vi skulle diskutera de två alternativ som arrangören tillhandahåller. City eller Svedjeholmen.

Frågan som Daniel kastade ut och som jag är intresserad av är hur tankarna går kring valet mellan de två alternativen. Ska vi komma fram till något gemensamt i hela klubben för vilket alternativ vi kör på?

//Johan

Hej!

Läste på O-ringens hemsida nu.
Centrala campingen är inne i stan. Det står "I den grad det går kommer du att få stå med klubben". Alltså inte säkert att vi får campa tillsammans.
Tycker därför att vi tar alternativet Svedjeholmen. 5km till centrum. Cyklas ju på 15min. Det ska dessutom gå bussar på eftermiddag och kväll.

/Mikael

Efter en helg på Daladubbeln har vi kommit fram till att vi väljer: Svedjeholmen med el. /Malena

Skriv ett svar...