Som ständig gäst så vill jag också lovorda Viking Memorial. Alltid en väldig kul inslag i vinterträningen. Som Thorare har jag varit med snart 2 decennier (vi brukade komma på lördagar för Hell och Timechase). Snart kan jag återuppta att locka mina klubbkompisar hit, när våra ungdomar blir lite äldre.
Några observationer till årets upplaga:
The Nightmare var riktig rolig (som natträv tycker man alltid om det även om det går åt pipan) - nu var det förmodligen banpåtrycket som fällde fler än själva tekniska svårigheterna (violetta siffror på oliv- eller mörkgrön bakgrund på natten är en väldig dålig kombination).
The Hell var mycket av en besvikelse - ett backrace ska innehålla backar inte långa svänger längs elljusspåret. Även om backen i Rönnby är fin, så är kanske inte området bakom den bästa för att placera någorlunda roliga kontroller ut. Så årets banläggarna gjorde nog vad de kunde med området de hade.
The Timechase - det skadar inte att ibland även träna i sk dålig terräng - man blir starkt att träna när man inte kan glassa sig runt hela tiden. Omväxling är inte heller att förakta, då uppskattar man toppenfin terräng nästa gången man får möta en sådan (30 min kan man efter allt överleva lätt).
The Hunt - var riktig rolig i år tyckte jag, lite jaktfeber när man får tag i folk som lugnt springer ifrån en och inget hårt underlag (det sliter för mycket). Det som kanske kan funderas är att medelvariaten blir ganska lång för oss som brukar springa medel de övriga dagar medan korten egentligen är alldeles för kort när det år såpass fint. I efterhand kan man säga att halvan antagligen ändå varit lagom och man får skylla sig själv att vika ner sig.
Tack alla arrangörer för 4 tuffa och härliga pass (badhuset var toppen efter - inga spår av slit efter dessa dagar).
Hälsningar,
Dorothe