Hej, ett par tillägg från Banläggaren: 1. Inget SportIdent (jag hann inte...) 2. Inga kodsiffror i skogen (jag hann inte...). Däremot på kartan, fast det hjälper ju inte så mycket... 3. Min plan är att köra gemensam start ca 18.00 för 13-16 och sedan 9-12 3-4 min efter. Men övriga löpare (17-99) får gärna starta samtidigt som 13-16-gänget, om man vill. Eller så startar man individuellt lite senare. 4. Alla kontroller har liten skärm. De flesta har reflex på sig, så det går att köra natträning också eftersom jag planerar att ta in kontrollerna på onsdag kväll. 5. Kontrollplaceringen är oftast anpassad efter de åldrar de är avsedda för, dvs högt och väl synligt för de yngre klasserna och något mer "gömt" för de äldra åldrarna, men ändå inte gömda-elitkontroller... 6. Träningsområdet är nyreviderat (av mig de senaste hektiska dagarna), men det är i princip bara stigar, hyggen, beståndsgränser och diverse grönområden som är tillfixade. 7. Jag har skrivit ut lite extrakartor, så det bör räcka till alla. 8. Tortuna är ett av de svåraste områden vi har, så var nogrann med kartläsningen! Mvh/Johan Sundén