Hej igen!
Jag har just varit ute och rekat lite och har nu lagt en 13 km-bana som går att korta av på många ställen.
Inledningen har jag provsprungit och där är det ganska fint (dock lite stenigt). Andra delen av banan vet jag inget om - risk för sämre terräng.
Samling 10.00 i Orientalen och avresa snarast efter det.
Start/parkering: Åk Skultunavägen till Forsby (mitt emellan Rönnby och Skultuna) och sväng in till vänster på den. Parkering sker sedan på den vägen, i backen upp mot trekorsningen (ca 400 m väster om Forsby). Jag letade bättre parkering men detta blir det bästa. Stå med bilen så nära vägkanten ni kan.
Lite om Laserkartor: Detta pass blir på en Laserkarta som inte är reviderad på något sätt - allt är automatiskt framtaget via datorn och filer från Lantmäteriet. Tyvärr kommer inga stenar med, i övrigt så stämmer kartan halvbra.
Min erfarenhet hittills med Laserkartor säger att det är roligast att springa på dem när det är riktigt fin terräng, för då stämmer de ganska bra.
Leta inte efter kontrollerna utan försök hålla farten uppe så att det blir ett bra distanspass.
Hälsningar
Johan Sundén