I dessa Corona tider behöver vi vara kreativa och hitta nya träningsformer för klubbaktiviteterna. På torsdag arrangeras ett unik Turf event av VSOK. Flera i klubben kör redan Turf och är bekanta med hur det går till. För event som detta gäller särskilda regler och alla har samma förutsättningar. Ett event är en tävlingsform i Turf som utspelas på ett särskilt eventområde under begränsad tid. Alla event har en egen topplista och egna zoner som ersätter alla vanliga zoner inom eventområdet. Ni kommer erövra virtuella zoner med hjälp av er telefon. Tävlingstid: 90 minuter med start 18:00 - 19:30 (under denna tid kommer alla zoner som ingår i vårt event vara aktiva och synas). Är man nöjd med att springa ex 45 min så gör man det. Tävlingsområde Järnvägen i söder, Surahammarsleden i väster, E-18 i norr och Kopparbergsvägen/Södra ringvägen i öster. I detta område finns det 85 st zoner. Alla startar på valfri plats inom event området. **Anmälan: Ladda hem Turf appen och registrera ett konto (om ni inte redan har ett konto). ALLA måste i förväg senast onsdag 23:00 anmäl er genom att skicka ert användarnamn till Johan Ahlström malort8@gmail.com eller svara på detta inlägg **(jag heter ex Gubbvaden) Kläder: Alla ska bära reflexväst. Lampa rekommenderas starkt då flera zoner är placerade i skogsområden. Cykel eller andra färdmedel är inte tillåtna. **Under ett event gäller följande regler:** * Tagningstiden av en zon ligger på 30 sekunder (zonerna är på detta event extra stora så att man ska kunna springa i zonen medans man tar den på väg mot nästa). * Blocktiden ligger på 3 minuter (innan någon annan kan ta den. Tar någon annan över den kan ni sen ta tillbaka den igen). * Alla zoner är värda 10 TP och 60 PPH (1 poäng per minut). * Alla poäng räknas in i en särskild topplista (i appen ser ni en löpande resultatlista. På hemsidan kan man också se hur långt alla sprungit, antal tagna zoner). * Alla ordinarie zoner inom eventområdet inaktiveras tills eventet är slut (gäller inte för spelare som ej deltar i ett slutet event). Mer om Turf allmänna regler hittar ni här https://wiki.turfgame.com/sv/wiki/Spelregler Tips för den som vill vinna: Det gäller att hålla som många zoner som möjligt så försök hitta områden där inte så många andra springer. Jag lovar att ni kommer tycka detta är riktigt roligt och ni kommer att få ett bra fartlekspass. Välkomna! /Johan Ahlström