Hej! Här kommer en gallup för ev. intresse av gemensamt boende i Duved till O-ringen i Åre år 2021. Vi planerar att hyra boende i Duved då vi har släkt som har ett hus där. I samma område ligger liknande hus, som ägs av privatpersoner. Där finns också ett pensionat, som man kan boka in sig på. Nu tänkte jag kolla om det finns något intresse från fler i klubben att bo i Duved. Det kommer inte vara någon etapp i närheten vad jag förstår men en satellitparkering. Kanske skulle vi kunna klämma in en och annan husbil på området också... Om det finns intresse från flera klubbmedlemmar att hyra hus i området, skulle vi genom samfällighetsföreningen kunna gå ut med en förfrågan till husägarna. Vi har också möjlighet att hyra pensionatet med halvpension. Jag har fått ett prisförslag men har inte diskuterat det med dem ännu. Jag vill först kolla om det finns ett intresse. Det blir ju ganska dyrt för en familj för en vecka men kanske kan förhandlas (jag vet inte) och jag vet ju heller inte vad det kommer kosta att hyra hus. Pensionatet har 15 rum, alla med toalett och handfat, 6 rum har även dusch. Det finns också dusch och bastu i en typ spaavdelning. Det finns några bilder på rum på www.fjallporten.se Det finns plats för cirka 45 gäster i rummen. Vid frukost är det inga problem att vi är fler. Matsalen tar 45 personer, några fler med extrabord. Om vi är 70-80 personer som vill äta tillsammans kanske det är bäst att ha två sittningar. Det går också stärka upp med några middagsrum i brasrummet. Det finns en stor härlig altan med plats för kanske 25 personen. Om vädret är bra är det också trevligt att äta ute. Prisförslag: Pris/vuxen/natt inkl 1 frukost, 1 middag, sänglinnen och handdukar 690:- 1-3 år 250:-/natt inkl samma 4-12 år 450:-/natt inkl samma 13-17 år 600:-/natt inkl samma Middagen består av huvudrätt, kaffe/the/varm choklad. De säljer öl, vin och läsk. I priset ingår även hämtning och lämning vid Duveds station eller Åres station. Om man har med egna sängkläder och handdukar -110:-/person Skriv gärna i tråden om 1) Duved är intressant eller inte 2) Ni är intresserade av att hyra hus 3) Ni är intresserade av att hyra rum på pensionatet Hälsningar Karin Å