På söndag kommer det bli ett litet längre långpass än vad genomsnittet kör vanligtvis. Är bra för kroppen att pusha den lite även på längre distanser då och då för att förbättra sig. Så man brukar i regel lägga in ett längre långpass 1gång i månaden. Ett sätt att "tvinga" sig själv springa längre är genom ett så kallat "Hemlängtan" vilket är det som kommer vara på söndag! Hemlängtan för er som är nya med ordet innebär det generellt sett att man åker iväg till en plats och sen springer man hem igen. Oftast blir det närmaste vägen. På så vis är det svårt att "vika av/korta av". I vårt fall springer vi hemlängtan längst med Bruksleden från Hallstahammar. I nuläget kommer det finnas två startplatser att välja på. (Informationen kan uppdateras) Antingen från Hallstahammar, då blir sträckan ca 24km eller så startar man halvvägs från Hallstahammar och får då 14km. Går ju också att förlänga kortare varianten ifall 14km känns lite kort men att 24km känns lite för långt. Så för långa rutten beräknas det ta ca 2-2,5h och för kortare 1,5-2h. Men för att detta ska fungera så behövs det chaufförer och antalet bilar/chaufförer beror på hur många som vill hänga med. Så därför uppskattas det ifall ni som vill hänga med anmäler er via [UK-sidan](https://uksidan.vasterassok.se/event/186 "UK-sidan") **innan lördag** så vi kan planera ev. skjuts/chaufförer. Jag kan få tag på 2st minibussar med chaufförer så jag kan få med mig 8+8löpare redan nu. Ska inte du springa och kan skjutsa, eller kan tänka dig springa en bit och sen vända om till bilen igen. Så skriv gärna att du kan erbjuda skjuts samt hur många platser du har så ska vi nog lösa det här smidigt! För er andra som vill starta och sluta vid orientalen som vanligt finns det gamla långpass-banor i orientalen som ni kan springa baklänges för omväxlings skull. Mer info kommer senare under veckan. /Kasper 0707803359