Eftersom jag hittade på det här med gubb/gum och ungdomslag på 25 manna för lag 2 och 3 kan jag väl kommentera att jag tvivlar på om detta fungerar på en kavle där endast 3 sträckor är kortare än 10 km och dessutom huvudsakligen natt. 25 manna har ju ingen sträcka över 9 km och avgörs dessutom oftast i ett närområde så det blir ju lite skillnad. Men om vi förutom förstalaget, som precis som i 25 manna ska innehålla de bästa löparna vi kan ställa på benen, oavsett ålder, kan få ihop ytterligare 20 löpare som kan ta en 10 mila sträcka kan vi kanske försöka med detta. Är nog också tufft för de äldre ungdomarna att ta längre sträckor eftersom de antagligen också springer ungdomskavlen så ett rent ungdomslag är nog inte så enkelt att få till. Budkavlesatsningen som ju presenterats har ambitionen att alla ska få springa stafetter och att det ska finnas bra träningar för alla. Så givetvis är det bra ju fler "gubbar" som vill hänga på och köra på de "JoS" träningar som finns. Sedan ska inte budkavlesatsningen blandas ihop med tidigare elitgruppen. Elitsatsningen begränsas numera till de som genom sin placering på Sverigelistan bedöms ha en god chans att göra resultat på värdetävlingar, just nu är det runt 5 löpare som ligger inom gränserna, kan givetvis ändras under kommande säsong beroende på gjorda resultat. Elitlöparna förväntas vara med på klubbens prioriterade kavlar.